25 жовтня 2011 року в Ресурсному центрі з інклюзивної освіти ЛНУ ім. Івана Франка відбулося чергове засідання університетського постійнодіючого науково-методичного семінару для викладачів психолого-педагогічних дисциплін, методик викладання з питань впровадження інклюзивної освіти на тему: “Стан, проблеми та перспективи формування інклюзивного освітнього середовища у Львівському університеті”.
У засіданні семінару взяли участь в.о. директора Педагогічного коледжу – Зоряна Ленів, завідувач кафедри загальної та соціальної педагогіки – Дмитро Герцюк, завідувач психологічної служби – Юлій Верста, завідувач ресурсного центру з інклюзивної освіти – Наталія Троханяк, а також викладачі Університету та Педагогічного коледжу, аспіранти. Важливими учасниками семінару були студенти з особливими освітніми потребами, які навчаються у Львівському національному університеті та Педагогічному коледжі.
Відкриваючи засідання, завідувач кафедри загальної та соціальної педагогіки Дмитро Герцюк підкреслив вагомий вплив науково-практичного семінару на розуміння питань інклюзії в Університеті.
В.о. директора Педагогічного коледжу Зоряна Ленів представила Рекомендації щодо організації навчання студентів з особливими потребами в інклюзивному освітньому середовищі.
Доцент кафедри психології, кандидат психологічний наук Катерина Островська розповіла про психологічний супровід студентів з особливими освітніми потребами, зазначивши, що психологічна допомога потрібна не лише студентам з особливими потребами, але й тим, хто їх оточує.
Завідувач Психологічної служби ЛНУ ім. І.Франка Юлій Верста підкреслив необхідність співпраці із Ресурсним центром задля забезпечення ефективної підтримки студентів з особливими потребами.
Досвідом впровадження інклюзії у зарубіжній вищій школі поділилися аспірант кафедри загальної та соціальної педагогіки Мар’яна Захарчук-Ключковська, (на прикладі Вашингтонського університету (University of Washington, Seattle, USA) та викладач логопедії, спеціальної психології та інклюзії, голова циклової комісії з напрямку підготовки “Корекційна освіта” Педагогічного коледжу Тетяна Королюк (практика роботи зі студентами з особливими освітніми потребами у Варшавському університеті).
Свій погляд на формування інклюзивного освітнього середовища у Львівському університеті озвучили студенти з особливими потребами: Богдан Стегницький (студент ІІІ курсу географічного факультету), Руслана Тенета (студентка ІІІ курсу факультету культури та мистецтв), Наталія Хрепунова (студентка V курсу факультету культури і мистецтв), Володимир Затварніцький (студент V курсу історичного факультету), Марта Николаєва (студентка V курсу факультету іноземних мов), Надія Губаль (студентка ІV курсу Педагогічного коледжу). Студенти поділилися проблемами, з якими їм доводиться стикатися у процесі навчання, висловили жаль, що не завжди викладачі знають про наявність особливих студентів у групі, що призводить до непорозуміння. Не зважаючи на існуючі труднощі, молоді люди сподіваються на те, що в найближчому майбутньому Львівський університет зможе досягти рівня закордонних університетів у забезпеченні необхідних послуг студентам з особливими потребами.
Підсумовуючи сказане, завідувач Ресурсного центру з інклюзивної освіти Наталія Троханяк представила результати опитування, яке проводилося з метою вивчення труднощів у процесі психолого-педагогічної адаптації та навчальної діяльності студентів з особливими потребами, а також презентувала інтернет-сторінку Ресурсного центру.
Своєрідним завершенням жвавого обговорення актуальних питань стала думка про те, що необхідно ініціювати створення студентського об’єднання, представники якого відстоювали б права і потреби студентів з особливими потребами у студентському самоврядуванні й перед адміністрацією Університету.