Жовтень 2011Стартова зустріч у м. Вінтертур, Швейцарія

У Вінтертурі учасники зустрічі обговорили свої очікування, плани і потенційні проблеми, що можуть виникати під час імплементації проекту. Представники кожного університету-учасника зробили доповідь про навчання читання й письма у своїй країні та висвітлили національно-культурні підходи до трактування суті письма. Багато уваги було приділено теоретичним основам формування академічних навиків і вмінь та розгляду таких питань, як викладання, процес та креативність письмової комунікації. Учасники довідались багато нового та цікавого про своїх партнерів та встановили дружні стосунки, необхідні для успішної й плідної співпраці.

Січень 2012 р. – Зустріч в м. Тімішоара, Румунія

Учасники зустрічі у Тімішоарі мали чудову можливість плідно попрацювати у межах проекту та насолодитись красою древнього міста. Основна увага обговорення під час зустрічей приділялась двом питанням. Кожна команда представляла свій курс академічного письма, що обговорювався спільно учасниками проекту разом із гостями: д-ром Лізою Ганобсік-Вільямс, головою Центру академічного письма та д-ром Каталіною Некулаі, лектором Центру. Крім того, обговорювались питання, пов’язані із проведенням дослідження навичок науково-дидактичного читання та письма: переклад анкет на відповідні мови, питання, що можуть викликати непорозуміння через відмінності у академічних контекстах, стратегії збору даних. Учасники та працівники університету мали можливість відвідати презентацію д-ра Лізи Ганобсік-Вільямс про відкриття та керівництво Центром академічного письма та серію семінарів д-ра Отто Крузе про інтертекстуальність та засоби цитування. Чудово організований соціальний компонент зустрічі створив чудову можливість для розвитку дружніх стосунків між учасниками проекту та гостями.

 Квітень 2012 р. – Зустріч у м. Ковентрі, Великобританія

Зустріч у Ковентрі була присвячена обговоренню зв’язків процесу письма із критичним мисленням та викладанням спеціальних дисциплін. Розглядалися питання розвитку критичного мислення і навиків письма та їх поєднання із науково-орієнтованим навчанням, а також використання письмових завдань у викладанні спеціальних дисциплін. Зустріч було організовано Центром академічного письма університету Ковентрі (http://wwwm.coventry.ac.uk/caw). Учасники проекту мали можливість спостерігати, як працює Центр та обговорювати різноманітні питання з його адміністрацією та персоналом: головою Центру д-ром Лізою Ганобсік-Вільямс; лекторами з академічного письма д-ром Каталіною Некулаі, д-ром Дімітаром Ангеловим та д-ром Еріком Боргом; адміністративним персоналом Пенні Джілкріст і Шейлою Медлок. Учасники відвідали консультації тьюторів, дізналися про онлайн підтримку, яку пропонують студентам, та про адміністрування Центру у цілому. Відбувся також візит до Центру мислення та письма (“Thinking Writing Centre”) Лондонського університету Квін Мері, (http://www.thinkingwriting.qmul.ac.uk), який організує практичні семінари та кількаденні тренінги, присвячені розвитку письмової компетенції студентів, співпрацює із викладачами спеціальних дисциплін та допомагає у розробці курсів з інтенсивним використанням письмових завдань. Окрім того, учасники проекту LIDHUM взяли участь у конференції “Теорія і практика академічного письма в міжнародному контексті”, що пройшла у Центрі академічного письма Університету м. Ковентрі 27 квітня, та виступили із спільною презентацією “Розвиток навиків читання та письма у Східно-Європейських університетах — проект LIDHUM”.

 

Жовтень 2012Зустріч у м. Скопє (Македонія)

Зустріч у Скопє було присвячено двом головним питанням: аналізу даних, отриманих на основі анкетування студентів і викладачів університетів-партнерів, та обговоренню проектів створення центрів науково-академічної комунікації. У перший день зустрічі учасники взяли участь у тренінгу, підготовленому фахівцями, із застосування статистичного програмного забезпечення SPSS. Протягом двох наступних днів відбулися презентації і обговорення пропозицій щодо створення центрів письма. Учасники зустрічі мали нагоду поспілкуватися з Джоном Гарбордом, директором Центру письма Центральноєвропейського університету (Будапешт, Угорщина), який прибув до Скопє за спеціальним запрошенням. Він виступив із цікавою лекцією на тему: Письмо у Центральній і Східній Європі: між національними мовами та англійською”. Тетяна Яхонтова з української команди також зробила презентацію про сучасні концепції жанру та їх педагогічне застосування


Лютий 2013Львів, Україна

Основними темами семінару у Львові були концепції Центрів письма, розробка вебсайту проекту та навчання письма для аспірантів. Румунські та македонські учасники представили своє бачення цілей майбутніх Центрів письма та можливостей їх реалізації. Українська команда розповіла про результати діяльності Центру англомовного академічного письма, що популяризує академічне письмо від свого заснування у 2006 році. Учасники проекту надають великого значення вебсайту не лише як способу поширення інформації про сам проект, але й як способу популяризації академічного письма та поширення ідей щодо його викладання, а в подальшому – формування спільноти викладачів письма. Відтак, на засіданнях семінару обговорювалась інформація на вебсайті, що може бути цікавою та корисною східноєвропейській аудиторії. Відповідно до традицій проекту, гість семінару, Лотте Рінекер (директор Центру письма університету м. Копенгаген) виступила із лекцією «Дисертації та статті як жанр: значення для написання, керівництва та оцінювання». Лекція була проведена у рамках щорічної звітної конференції працівників університету та зацікавила багатьох викладачів та аспірантів. Особливо цікавим було те, що доповідачка використовувала приклади із магістерської роботи, написаної українським студентом.


29 березня 2013 р. Конференція “Роль письма у викладанні гуманітарних дисциплін”, м. Львів

У рамках міжнародного проекту Розвиток навиків читання та письма у студентів гуманітарних спеціальностей: створення спеціальних центрів, спрямованих на покращення академічних навиків і вмінь у вищій освіті” (LIDHUM) Центр англомовної академічної комунікації організував науково-методичну конференцію “Роль письма у викладанні гуманітарних дисциплін” у Львівському національному університеті імені Івана Франка. 

Під час конференції обговорено такі питання:

  • письмо як вид когнітивної діяльності;
  • роль письма у вищій освіті у контексті Болонського процесу;
  • жанри академічної письмової комунікації;
  • критерії оцінювання письмових завдань;
  • шляхи і методи розвитку навиків письма українською та іноземними мовами у студентів гуманітарних дисциплін;
  • перспективи створення центрів науково-академічної комунікації, їх завдання та потенційне місце в структурі українських університетів.

Учасниками конференції стали 37 викладачів факультетів іноземних мов, філологічного, історичного, філософського та культури і мистецтв, які обмінялися думками та ідеями щодо підтримки письмової діяльності студентів та впровадження семінарів з розвитку навиків науково-академічного письма різними мовами. Формат проведення конференції охоплював пленарні і секційні доповіді, а також дискусію за круглим столом. Учасники конференції одностайно підтримали ідею поступового перетворення Центру англомовної академічної комунікації у Центр розвитку навиків академічного спілкування рідною та іноземними мовами. 

 

Червень 2013 р. – Зустріч у м. Будапешт, Угорщина

Регулярну зустріч учасники проекту LIDHUM організували у рамках VII конференції Європейської асоціації викладання науково-академічного письма“Навчання письма в різних мовах та культурах”. Конференція була проведена в Центральноєвропейському університеті м. Будапешт, Угорщина. Тематика питань для обговорення на зустрічі була тісно повязана із загальною темою конференції. Директор Центру Джон Харборд, а також працівники центру Робін Беллерс, Река Футаш, Санджей Кумар та Ештер Тімар розповіли про історію, організацію та діяльність Центру. Крістіан Донахью із Дартмутського коледжу, США, провела семінар «Методи дослідження для викладачів та дослідників академічного письма», під час якого запропонувала учасникам проекту розробити план свого майбутнього дослідження та підібрати для нього відповідні методи. Учасники проекту також відвідали презентацію Пола Мацуди із Арізонського університету, присвячену важливості академічного письма різними мовами. Окрім того, на семінарі було обговорено кілька спільних презентацій, які були представлені учасникам конференції під час симпозіуму «Письмо у центрально-східній Європі». Останнім пунктом плану зустрічі стало обговорення перспектив публікацій, які б висвітлювали результати роботи у проекті. 

 

Жовтень 2013 р.Зустріч у м. Вінтертур, Швейцарія

Заключна зустріч учасників проекту LIDHUM відбулася 10-12 жовтня 2013 року у місті Вінтертур, Швейцарія. На зустрічі було узагальнено досягнуті результати та обговорен оподальшу діяльність і можливу майбутню співпрацю.Зокрема, велику увагу було приділено розробці вебсайту “Письмо у Східній Європі”, який надаватиме інформацію та ресурси для викладачів і студентів східноєвропейських країн. Учасники також працювали над підготовкою спільних наукових публікацій, присвячених аналізу результатів опитування з різних аспектів письмової діяльності, проведеного в їхніх університетах. Окрім того, вони взяли участь в екскурсійних поїздках до Люцерну і Берну та насолодились жвавим неформальним спілкуванням.